Aeham Sadon

Zaterdag! Een mooi moment om deze week opnieuw een kunstenaar in het weekendzonnetje te zetten.

Aeham Sadon (ALhasaka,1992) is acteur en theatermaker. Aan de Alfurat Universiteit in Syrië studeerde hij Arabische literatuur. ​ Toneelmaken is zijn passie. Aeham schrijft veel van zijn voorstellingen zelf, waaronder monologen waarin hij zelf als acteur in mee speelt. In het verleden heeft hij zijn talenten ingezet als interviewer bij de NDC mediagroep en als psychologisch ondersteuner voor het Rode Kruis.

In kader van de creatieve uitwisseling met Inge heeft Aeham een gedicht geschreven en voorgedragen in de Lokhorstkerk te Leiden. Over zijn ontmoeting met Inge vertelt hij: "het was heel erg bijzonder met Inge. Ik wist van tevoren natuurlijk totaal niet wat ik kon verwachten. Uiteindelijk bleek de ontmoeting vol te zitten met spontane en onverwachte momenten die me wel hebben geraakt."

Blijf jij ons ook volgen? Zo houden we je graag op de hoogte van alle nieuwtjes over de kunstenaars en het project! Geniet van je weekend en een hele fijne dag!!

Fotografie: Sanneke Fisser

1 view0 comments